Lid worden!

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets zijn er bij Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn!

Alles is mogelijk bij Scouting Pius XII en teamwork staat bij ons centraal.
Avontuur, samenwerken, fantasie, verantwoordelijkheid, creativiteit, veiligheid, ontwikkeling, zelfstandigheid, respect en plezier zijn nog maar een paar van de kernwoorden die van toepassing zijn op waar we bij Scouting Pius XII voor staan.

Lijkt het jou ook leuk om lid te worden van Scouting Pius XII? Of lijkt het je SUPER om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Neem dan contact op met het Groepsbestuur of de betreffende speltak.

Installeren

Je hebt al een paar keer meegedraaid met de groep en besluit lid te worden van de groep. Na een aantal weken plezier te hebben gemaakt en al veel leuke activiteiten te hebben gedaan, is het tijd dat je echt wordt verbonden aan de groep. Scouting kent de traditie een nieuw lid van een speltak te installeren. Het installeren vindt in principe eenmaal per seizoen plaats en is niet alleen voor de nieuwe leden van de groep maar ook voor nieuwe leden van een speltak. Je wordt dus geïnstalleerd als je bent ‘overgevlogen’ naar een volgende speltak en als je nieuw bent bij Scouting.

De traditie

Bij de installatie doet de scout een belofte. De scout belooft dan zijn best te gaan doen voor de groep, iedereen te helpen en plezier te hebben in het Scoutingspel. Als de belofte is uitgesproken krijg je dan eindelijk de tekens voor op je Scoutfit en ten slotte wordt de groepsdas omgedaan.
Ook ontvang je dan de enige echte Pius XII pet. Vanaf de installatie hoor je echt bij de groep!

Scoutfit

De Scoutfit laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en jaarlijkse groepsactiviteiten doe je als lid van Scouting je Scoutfit aan. Als je nog niet bent geïnstalleerd, mag je alleen de blouse dragen, zonder tekens, das en dasring. Als je geïnstalleerd bent, mag je je complete Scoutfit dragen.

Alle onderdelen van de Scoutfit zijn verkrijgbaar bij de Scoutshop. Op de website van de ScoutShop vind je ook adressen en openingstijden van de ScoutShop-winkels.

Verder heeft onze groep er ook voor gekozen om voor de warme periode van het jaar een Scouting Pius XII T-shirt aan te bieden. Het T-shirt staat gelijk aan de blouse (maar dan zonder de insignes). Deze zijn verkrijgbaar via het magazijn. Ook als je om welke reden dan ook een nieuwe pet, das of dasring nodig hebt, kan je deze aankopen via het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De kosten van deze artikelen zijn:

Groeps pet/cap 9 euro
Groeps das 6 euro