Lid worden!

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets zijn er bij Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn!

Alles is mogelijk bij Scouting Pius XII en teamwork staat bij ons centraal.
Avontuur, samenwerken, fantasie, verantwoordelijkheid, creativiteit, veiligheid, ontwikkeling, zelfstandigheid, respect en plezier zijn nog maar een paar van de kernwoorden die van toepassing zijn op waar we bij Scouting Pius XII voor staan.

Lijkt het jou ook leuk om lid te worden van Scouting Pius XII? Of lijkt het je SUPER om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Neem dan contact op met het Groepsbestuur of de betreffende speltak.

Contributie

Alle leden van Scouting Pius XII zijn contributie-plichtig. Onderstaande tabel geeft de actuele bedragen weer:

Scoutingjaar 2022
Maandelijkse contributie (jeugdleden) € 9,50
Maandelijkse contributie (kaderleden en plusscouts) € 1,00
Eenmalig inschrijfgeld € 27,50

* Wanneer binnen een gezin meer dan 2 kinderen lid zijn van onze groep, zijn de overige jeugdleden niet contributieplichtig.

Betaling van de contributie dient vooruit betaald te worden, bij voorkeur via automatische overschrijving.
Het inschrijfgeld, dat gebruikt wordt om gedurende de gehele scoutingcarrière te voorzien in alle benodigde speltakinsignes, een groepsdas met daarin en de originele Pius XII-pet te bekostigen dient betaald te zijn voor de eerste installatie van het jeugdlid.

Het inschrijfgeld en de maandelijkse contributie kunnen overgemaakt worden op rekeningnummer:
NL45 INGB 0005 6972 81 t.n.v. Scouting Pius XII onder vermelding van de speltak en de naam van het kind.

Over het algemeen heeft de leiding niets te maken met de contributie. Dit wordt allemaal geregeld door de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Bij de penningmeester kun je terecht met al je vragen met betrekking tot de contributie. Bij een eventuele achterstand in de betaling van de contributie worden de ouders door de penningmeester (via de speltakleiding) hierover geïnformeerd. Wanneer er sprake is van een betalingsachterstand kan het kind niet deelnemen aan het zomerkamp.

Nieuwe leden gaan pas contributie betalen vanaf het moment dat zij 4 opkomsten hebben meegedraaid.

De contributie kan pas worden stopgezet, nadat is afgemeld bij de eigen leiding van de speltak en bij de ledenadministratie via een uitschrijfformulier (te verkrijgen via de speltakleiding).
Deze afmelding moet schriftelijk worden ingediend bij de ledenadministratie.

Kampgeld

De weekend- en zomerkampen staan financieel los van de contributie. Met ingang van het scoutingjaar 2018 zijn de bedragen als volgt:

Scoutingjaar 2022
Zomerkamp bevers (per dag) € 14,75
Zomerkamp overige speltakken (per persoon per nacht) € 15,75
Weekend bevers (eigen gebouw) € 20,25
Weekend overige speltakken (eigen gebouw) € 23,50
Weekend overige speltakken (externe locatie) € 26,50

In de genoemde bedragen zijn inbegrepen: accommodatie (terrein/blokhut), eten, drinken, activiteiten en verzekering.

Inschrijving voor weekend- en/of zomerkamp gebeurt via een inschrijfformulier dat door de speltakleiding wordt uitgedeeld. Normaliter wordt de bijdrage voor een weekend rechtstreeks bij de speltakleiding betaald en de bijdrage voor het zomerkamp wordt via een bankoverschrijving betaald.