Plusscouts

Binnen onze groep hebben wij sinds 2010 officieel een afdeling Plusscouts, die voornamelijk bestaat uit oudere leden die geen vaste functie binnen groep (meer) hebben maar wel lid willen blijven of worden van Scouting Pius XII. Tot in de loop van 2004 bestond hiervoor de "Vereniging Vrienden van Scouting". In 2004 heeft deze aparte vereniging besloten binnen Scouting Nederland en de aangesloten groepen verder te gaan als Plusscoutskringen.

Vaak hebben deze kringen wat weg van een Stam met het grote verschil dat de leden ouder zijn. Met het oprichten van de Plusscouts-kring binnen onze groep zijn er volop mogelijkheden ontstaan om als groep contact te houden met kader- of bestuursleden die (tijdelijk) niet meer actief kunnen zijn. Ook ouders, vrienden en oud-leden die bereid zijn af en toe te helpen bij activiteiten kunnen Plusscout worden.

Binnen onze scoutinggroep hebben de Plusscouts, net als de Stam, één afgevaardigde met stemrecht in de groepsraad.

De Plusscouts maken samen een jaarplanning en komen gemiddeld 1 x per maand samen. Dit kan afwisselend op een vrijdag, zaterdag of zondag zijn. Geheel afhankelijk van het programma.
Het programma wordt door de leden zelf bedacht en uitgevoerd en kan variëren van een gezellige avond bij het kampvuur tot het klimmen in een klimpark, workshop fotografie. Daarnaast worden de Plusscouts regelmatig gevraagd te helpen en assisteren bij groepsactiviteiten en zomerkampen.

Coördinator van de Plusscouts is:

Kenny Masson Plusscouts

Voor alle vragen over de Plusscouts, het programma en de opkomsten kun je contact opnemen met Kenny via het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
De plusscouts hebben ook een eigen facebook groep.