De voorzitter stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben Evelien van Limbeek, moeder van Floor (jr-scouts) en Stijn (welpen) en als sinds mijn 7e jaar lid van Scouting. Toen ik Patrick (mijn man) leerde kennen heb  ik de overstap gemaakt naar Pius XII en daar loop ik intussen dus ook alweer zo’n kleine 15 jaar rond. Ik heb binnen Pius verschillende rollen vervuld zoals staflid van de (junior)scouts, groepsbegeleider, plusscout en kan dus wel zeggen dat ik, hoewel ik ‘ import’  ben, de groep wel aardig ken.

In al die jaren heb ik geleerd dat  scouting de meest geweldige leerschool is die je je kunt voorstellen. Niet alleen binnen de groep krijg je mogelijkheden om je te ontwikkelen, maar ook daarbuiten en overal vond ik gelijkgestemde scouts. Op die manier ben ik ook in het organiseren van regionale en provinciale activiteiten gerold. Allemaal geweldige ervaringen die ik iedereen kan aanraden !!! Bij het steunpunt scouting Limburg ben ik ook een tijd als trainer en praktijkcoach (coach en opleider van praktijkbegeleiders) aan de slag geweest, omdat in het ondersteunen van de ontwikkeling van mensen mijn passie ligt. In het dagelijks leven werk ik als teamleider bij de opleiding Verloskunde bij Zuyd hogeschool.

De beslissing om me kandidaat te stellen als voorzitter heb ik niet over een nacht ijs genomen, maar ik heb hier goed over nagedacht. Ik heb daarnaast ook twee maanden de tijd genomen om samen met de zittende bestuursleden af te tasten om te bepalen of we samenwerken van beide kanten zien zitten. Na de afgelopen maanden kan ik gelukkig concluderen dat ik de samenwerking met de zittende bestuursleden graag wil oppakken (en zij gelukkig ook met mij ;-)).

Binnen onze groep hebben we een rijkdom aan stafleden, bestuursleden en ondersteuners die met heel veel enthousiasme zorgen voor een geweldige scoutingervaring voor onze jeugd en dat allemaal in hun vrije tijd! (Heeft u zich wel eens gerealiseerd dat alle stafleden minimaal een week verlof opofferen om met de jeugdleden op kamp te gaan? ). Ik vind het fantastisch dat ik voorzitster mag zijn van deze mooie vereniging en samen mag werken met alle vrijwilligers. Pius XII is een scoutingclub is waar ik bij wilt horen, waar je je mag ontwikkelen en waar je je thuis voelt! Misschien iets voor u? We kunnen altijd hulp gebruiken en mensen die ons willen komen versterken!