Scouting Pius XII

Scouting Pius XII is een katholieke gemengde groep met voor iedere leeftijd een uitdaging. Bij onze scouting besteden kinderen, jongeren en ook volwassenen hun vrije tijd op een actieve en uitdagende manier. Scouts hebben veel plezier met elkaar en leren samen te werken en respect te hebben voor de ander en de natuur. Kinderen en jongeren ontwikkelen zich bij Scouting op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen de ruimte om te ontdekken en te leren.

Scouting Pius XII heeft als doelstelling het bieden van een plezierige beleving van de vrije tijd aan jongens en meisjes waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Deze doelstelling wordt in de praktijk vertaald naar plezier, uitdaging en structuur. Daarnaast maakt Scouting Pius XII jongeren maatschappelijk actief en leren kinderen bij Scouting wat respect, zelfstandigheid en samenwerken betekent.

Scouting Pius XII is opgericht in 1959 en in de loop van de jaren uitgegroeid tot een gezonde vereniging met meer dan 100 leden. Sinds 2015 beschikt Scouting Pius XII over een schitterend nieuw gebouw aan de rand van het Kakertsbos.

Onze Visie:

Scouting Pius XII is een gezonde maatschappelijke betrokken scouting vereniging, met een uitdagend scoutingspel georganiseerd door gemotiveerde en gekwalificeerde stafleden.

Pius; Inspirerend, Uitdagend en altijd Samen!

Organisatie Scouting Pius XII

De totale organisatie bestaat uit een groepsvereniging en een stichting. Binnen de groepsvereniging zijn de speltakken ondergebracht waarvan een afgevaardigd staflid zitting heeft in de groepsraad. De groepsvereniging heeft daarnaast een eigen groepsbestuur die de groepsraad leidt. De focus van de groepsvereniging ligt op het scoutingspel, leiding en speltakken met al haar leden. De stichting zorgt ervoor dat de groepsvereniging het scoutingspel kan spelen en faciliteert hun in de hiervoor benodigde materialen, HK en het buitenterrein en beheert de financiën.