Joti-Jota:

Ieder jaar wordt tijdens het derde volle weekend van oktober wereldwijd de JOTA-JOTI gehouden. JOTA-JOTI staat voor Jamboree On The Air en Jamboree On The Internet. Scouts van over de hele wereld ontmoeten elkaar dit weekend via de amateurradio en het internet. Ook staat de JOTA-JOTI bekend als communicatieweekend waarin verschillende technieken worden gebruikt om te communiceren. Scouts kunnen daarnaast bezig zijn met techniek tijdens dit weekend. Een populaire activiteit is het solderen van elektronica bouwpakketjes. Ook het bouwen van een JOTA-toren is een voorbeeld waarin techniek en amateurradio samen komen tot één activiteit.

Meer info.

2018: Foto's van ons internet netwerk @scoutlink.

2017: Foto's van de zendmast.

Expeditie Joti-Jota:

Expeditie Joti Express is een provinciale ledenactiviteit voor alle Limburgse scouts van 15jaar en ouder. Dit online en offline spel wordt gespeeld in teams. Hierbij worden team- en scouting-skills op de proef gesteld. Deze activiteit bestaat uit een hoeveelheid aan veelzijdige uitdagingen aangeboden zoals cryptisch omschreven locaties (crypto's) en teamopdrachten (teamo's). Elke uitdaging levert punten op. Het team dat aan het einde van de speeltijd de hoogste score heeft wint de Expeditie. De EXPRESS heeft nieuwe spelopzet van oude en nieuwe spelelementen. We hebben de ervaringen van deelnemers gehusseld met nieuwe ambities en dit heeft geleid tot een grondige onderhoudsbeurt en heel coole spelopzet. Expeditie Joti EXPRESS blijft een ON+OFFline activiteit voor 15 jaar en ouder. Crypto's en teamo's blijven jouw team uitdagen met allerhande puzzels en opdrachten. Hierbij worden al je team- en Scoutingskills op de proef gesteld. Een reallife escaperoom en geocash in een.

Scouting Pius XII vind dit een geweldig spel en neemt het dan ook elk jaar graag op tegen de andere verenigingen. We beleven elk jaar geweldige avonturen met deze activiteit. Jammer dat het maar 1x per jaar plaatsvind.

2022: Thema Back from the future

Dit jaar doen er weer 3 teams mee. De plusscouts en de stam en de explo's. Ze eindigen op 31e, 34e en 72 plaats

2021: Thema Verraad onder water

Dit jaar doen 3 teams mee namens Pius XII, 1x explorers, 1x stam en 1x plusscouts. We eindigen dit jaar goed. 30e, 16e en 6e plaats!

2020 Oktober Thema Er was eens.....

Ook deze keer doen we online mee. Helaas is ons de uitslag ontgaan.

2020 voorjaar: Thema Lockdown

Omdat er vanwege het heersende corona-virus geen fysieke opkomsten en activiteiten kunnen plaatsvinden, besluit het team van expeditie joti om een online versie uit te brengen, zodat er toch ge-schout kan worden. Het wordt met open armen ontvangen en wij doen ook mee.

Er zijn in totaal zijn er 106 deelnemers. We spelen vanuit huis met 4 teams mee. Wij eindigen op de 53e (team middagdutje), 60e plaats (team 104), 62e plaats (Home Aloners) en 71e plaats (team Plus minus).

2019: Thema Circus

We spelen deze keer met 2 teams. Explorers, Stam, Plus-scouts, Staf en Bestuur allemaal samen. We eindigen op de 9e en 64e plaats van de 83 deelnemers.

2018: Thema Maffia

3 teams doen mee namens PiusXII, 1x explorers, 1x stam en 1x staf en plusscouts. We eindigen dit jaar goed. 8e, 17e en 20e plaats!

Das Challenge 2020