Lid worden?

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Al vanaf 5 jaar is er bij Scouting heel veel te beleven.
Hoe ouder je bent, hoe groter en uitdagender het avontuur!
Word lid!

Ons Adres

Scouting Pius XII
Kakertsweg 85
6371 GB te Landgraaf
Telefoon: 045-5491800

Welkom op de website van Scouting Pius XII

Wat leuk dat je onze website ontdekt hebt. Je vind hier alle informatie die je weten moet over Scouting PIUS XII.

(Je moet inloggen om in het ledengedeelte te komen)

Wie zijn wij?

Wij zijn van oudsher een katholieke scoutinggroep die al sinds 1959 bestaat. Voor iedereen bieden wij een actieve en uitdagende hobby, die voor velen zelfs doorslaat naar "a way of living". Alle leeftijdsgroepen (speltakken) van onze vereniging draaien hun opkomsten gemengd, dus met jongens en meisjes samen. Dit is een bewuste keuze van onze vereniging. Bij ons ontwikkelen kinderen, jongeren en zelfs volwassenen zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen hier de ruimte om te ontdekken en te leren.
Scouting Pius XII heeft als doelstelling het bieden van een plezierige beleving van de vrije tijd aan jongens en meisjes waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Deze doelstelling wordt in de praktijk vertaald naar plezier, uitdaging en structuur. Daarnaast maakt Scouting Pius XII jongeren maatschappelijk actief en leren kinderen bij Scouting wat respect, zelfstandigheid en samenwerken betekent.

Enthousiast geworden?
Je mag 4x GRATIS met ons meedoen, kom en doe mee

De Rabobank Clubkas Actie

2018: De laatste jaren hebben we door middel van de clubkas actie van de Rabobank het een en ander bij elkaar gesprokkeld. Ook dit jaar willen we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan!

Stemmen kan in de periode van 8 mei t/m 23 mei! In die periode mogen klanten van de Rabobank drie stemmen uitbrengen op hun favoriete vereniging(en). Leden van de Rabobank mogen zelfs vijf stemmen uitbrengen. Van het totaal aantal stemmen dat je ontvangt, mag je er 2 op eenzelfde vereniging uitbrengen en de resterende stemmen kun je aan de andere deelnemende verenigingen geven. Elke stem is dus geld waard voor de samenwerkende verenigingen. De waarde van een stem wordt bepaald door de Rabobank het maximale beschikbaar gestelde bedrag van € 150.000,- te delen door het aantal uitgebrachte stemmen.

Het zou fantastisch zijn wanneer jij en jouw familie en vrienden jullie stemmen willen geven aan Scouting Pius XII. Hiermee steun je onze scouting activiteiten in zijn diverse facetten in de regio. Het is voor onze vereniging belangrijk om deze actie onder de aandacht te brengen om zodoende stemmen te vergaren voor de verschillende doelen die daar genoemd worden.

Pas voortijdig je gegevens aan bij de Rabobank zodat zij deze code per E-mail kunnen toe laten komen. Zodat stemmen nog gemakkelijker word. In jouw mail van de Rabobank staat ook de definitieve link om te stemmen.

Hoort zegt het voort!!

2017: Scouting Pius XII doet dit jaar wederom mee aan de Rabobank Clubkas actie. Als klant van de Rabobank kunt u stemmen op onze vereniging in de periode 10 t/m 23 mei 2017. Hoe meer stemmen, hoe hoger de financiële bijdrage van de Rabobank voor Scouting Pius XII wordt. Deelname aan deze actie heeft tot doel om de ontbrekende gelden voor de renovatie van de kampvuurcirkel bij elkaar te krijgen.

Wilt u een bijdrage doneren, dan kan dat door een bedrag over te maken op rekeningnummer NL32RABO0146079248 t.n.v. Scouting Pius XII onder vermelding van ‘Kampvuurcirkel’.

Bij voorbaat danken wij u.

Belangrijke datums

30 maart Mini-mars